Tuesday, 28 May 2013

Sedih ;'(

Assalamualaikum (xjawab dosa :) , hello, hye, sawadikap kappungkap, Anyeong Haseyo :), Vanakam, Hola :)

Im back to update :) (Yeyyyyy :p )

Ok, now da lewat pagi sebenarnye.. Tapi aku je still awake sebab susah sangat nak lena..

Tadi aku online fb and terjumpe 'something' yang buat aku rase sedih :(

But now aku xnak terus jump and cerita pasal benda tu..

Aku nak cerita pasal benda lain dlu... (Waw jari semakin laju menaip, tahniah kepada diri aku)

Ok, first sekali aku nak tanye korang ape khabar? Sihat? (Xtao pon sape yang tgh bace ni :)

Thanks sebab spent time nak bace ape yang aku type..

Heheheheheheheheheheheheheheh :)

Ok, sebenarnye aku xde la rajin sgt nak update semua ni...

Yela, risiko tinggi jugak sbb terdedah kepada para2 stalker..

Sape stalker? Org yang nak taw pasal kisah hidup kita..

Contoh, kalau family aku bace, xke kantoi banyak benda...

Xpon org yg xsuke aku, nty taw banyak benda..

So, aku pon kurangkan la update blog ni..

Suke??? Tepuk tangan untuk diri anda ye :)

Kdg2 penah jugak terpikir nak buang je blog ni atau privatekan je..

Tapi bile mengenangkan nak wat susah, susah gileeeeeeee =_=''

Niat tu jadi terbantut..

Yela, korang ingat nak buat blog ni senang?

Serius susah gile..

Nak create new blog tu memang senang tapi nak cantikkan blog tu, perhhhh !!! Memakan mase beb..

Merugikan mase ye jugak..

Orang yang main blog sepenuh mase and dapat banyak duit ni orang yang betol2 xde wat keje lain..

Dok mengadap blog je la..

Macam aku, aku student, aku main blog, mase cuti sem je..

Tu pon tggu mood datang, kalau xde mood, aku xupdate ape2..

1 lagi, main blog nak internet yang laju..

Kalau tenet slow. ko xpayah la berangan..

So kalau internet lagi, aku selalu bukak blog..

Kadang2 aku bace blog orang lain..

And sometimes i got jealous bile bace blog orang..

Sebab kadang2 blog dorang sangat cantik.kemas, berinfomasi, macam blog aku, hampeh =_="

Xdok benda pon dalam ni...

Tapi sebab mengenangkan nak cantikkan 1 blog ambil mase berbulan2, so aku biar je la blog ni...

Private kan mane yang patut je..

Ok, panjangnyee.. He3

Sekarang 28/5/2013

Sekarang ni aku cuti sem..

Da dekat 2 bulan pon dok kat rumah..

Xde wat ape pon...

Bosan.... Waaaaaa :( (Nangis)

Btw mase aku penuh la sikit bile jadi 'Cikgu' matematik adik aku..

Wah, pandai ke?

Kalau nak taw pandai ke x, cube try tanye soalan, then nty aku selesaikan..

Btw aku penah nak update pasal entry pengalaman jadi cikgu tuisyen matematik lepas Spm..

Wah jadi cikgu..

Mase tu sape yang nak tuisyen ngn aku, kne bayar Rm2 ringgit 1 jam..

Hahaha... Masyuk gile kau..

Banyak gile duit aku mase tu..

Tambah pulak aku memang suke budak2..

Ramai la anak jiran2 aku tuisyen ngn aku..

Lepas maghrib, budak2 mesti penuh kat dalam rumah..

Hehehe :p

Mase tu ade la dalam 12 orang kot... Xsure..

Bwt lebih la dari sepuluh orang..

Aku xde lesen mengajar..

Aku just tolong budak2 sekolah rendah selesaikan soalan matematik dorang..

Then mak ayah dorang bagi la upah kat aku.. Cewah.. He3 :p

Semua ni jadi sebab mak aku xbagi aku kerja kat lua..

So terpakse la aku kerja kat dalam rumah je (tekanan kot)

Ye la.. Aku kan 'baby' lagi..

Xpercaye? Cube tgok name fb aku.. Babylurve Aenra :)

Name tu aku reka spontan je ngn kawan aku BabyQyrana Kyra.. Love u Kyra.. He3

So, aku memang xde pengalaman bekerja..

Penah kerja sekali je.. Kat Gambang... Hahaha.. Sedih..

Tu pon 2 ari je..

And aku pergi curi2..

Mase tu da la nak final exam..

Suke2 je aku g sane..

Kalau mak aku taw aku g sane mase tu, mati aku...

Sekarang mak aku da taw da pasal tu..

Die memang marah gile...

Ayah aku pon marah sekali (Tekanan aku )

Kadang2 mak aku warning jangan curi2 kerja...

Aku bukan ape, aku xsuke call mak aku semate2 nak mintak duit..

Aku rase macam........................................... korang pikir la sendiri..

Kalau boleh nak pakai duit sendiri..

Tapi kalau terdesak sangat, memang aku mintak kat mak aku...

Mak aku bg kerja, tapi lepas habis study..

Tu syarat die... So kne la ikut.. Ape boleh buat..

Korang mesti menguap bace entry ni kan? He3 #Yawn

Ha... 1 lagi nak cakap, sorrrryyyyyyyyyyyyyyyyyyy sgt2 kepada lelaki yang tak dikenali selalu anta chat and wechat kat aku macam ni 'Hye', 'Salam', 'Hye baby', 'Hye awak, xtido lagi', Hye boleh berkenalan, and pape la...

Waaaaaa... Macam berlagak  je..

So sebelum korang muntah, aku cepatkan ape yang aku nak cite..

Aku just nak mintak maaf...

Bukan xnak reply...

Sebab aku da taw soalan ape yang korang nak tanye..

Contoh, name penuh aku ape? Awak tggal mane? Umur berape? Da berpunye?

Macam ni la soalan biase...

So malas nak kene temuduga ngn korang..

Korang tanye aku macam aku ni nak temuduga mintak kerja..

Kalau aku cite kat boyfren aku, mesti die cakap, block je semua...

Hahahaha... Da taw da..

Aku taw, korang just nak kawan2 je kan? Bukan ape pon...

Tapi cube korang anta chat sebab nak bgtao something macam esok exam ke, esok kuiz ke, or pape la yang penting, macam kalau boleh aku nak balas cepat2.. He3 (Berlagaknye =_=")

Tapi kalau aku bosan sangat, aku balas je sape2 yang anta chat :)

Bile da lame2 layan dorang mesti cakap ni..

'Awak, boleh x sy nak no phone?'

'Awak, boleh x bg no phone? Sy da nak off ni'

Aku sure, ramai perempuan yang kena..

So hati2 eh..

Jangan cepat layan lelaki kat fb sebab kite xpernah jumpe.. Ok?

Kalau pernah jumpe, layan la sampai lebam

Aku lagi prefer orang wall dari anta chat...

Semak je.. Hahaha

Lagi pon, aku da ade bf da :)

Kalau single xpe la weh.. So im so sorry ye (Nangis)

Ok.........................

Lagi nak type ape lagi...

Xlame lagi da nak balik Uitm..

Lepas balik sane, mesti terus ade kuiz, test (Penat !!!!!!!)

Tu la student =_=''.. Merana...

So sekarang ni la nak rilek2..

Aku nak update ape ni...

Oooo... Lupe aku ade something nak update...

Meh aku nak cite... :)

Macam ni.. Tadi aku online fb.. Macam biase la.. Tiap2 ari aku online fb :)

Tiap2 ari aku bace facebook...

Kalau facebook ade final exam, kompem aku dapat A++

Tadi mase aku tengah online, aku ternampak something yang buat aku rase sedih, pilu... Sob sob :(

Ermmm aku ni gile Korea.. He3...

So korang xfaham kot ape yang aku rase..

Tadi ade la someone yang update, die cakap nanti Jong Kok Oppa yang kat dalam Running Man tu nak datang Malaysia Jun 2013..

Aku pon tengok la video promo die..

Then die cakap bahasa english memang teror...

Then aku tgok la cara2 nak beli tiket..

Suddently..................................................... (Terkejut+Happy+Sedih)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oh my god !!!!!!

Lee Minho pon datang Malaysia bulan Jun 2013 ni...

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!! Sedih..

Nak nangis...

Sebab aku taw, memang xkan dapat pergi..

Tiket die mahal gile... Sob sob

Lagipon mak aku xkan bagi...

Sape nak bg aku duit... (Buat muke duck face :'* )

Tiket die mahal kot... (Muke duck face :'* )

Dear my mom, i really2 want to meet him..

Dear my boyfren, please dont be jealous ya?

I love u more more more..

He just an artist...

He only in my dream..

Not more than that :) (Sile paham.. He3)

So, kalau boleh memang aku nak pergi sangat...

Sedih...

Tiket yang paling murah, seratus lebih...

Mane ade duit :'(

Nak jumpe die... (Duck face)

Ermmm... Bencinye..

Aku taw, mungkin aku xdpt jumpe die sampai bile2...

Kalau aku da kerja, ade kereta, mesti aku da pergi walaupun tiket paling murah harga seratus...

Nampak macam fanatik gile kan??

Aku pon xtao kenape aku suke kat die..

Pelik kan?

Padahal aku bukan penah jumpe die pon...

Die bukan orang islam...

Die xpandai bahase english..

Kawan pun suke die..

Kawan aku penah pergi Mekah and berdoa depan Kaabah supaye Lee Minho masuk islam...

Hahaha... Die nak kawin ngn Lee Minho kot..

Tapi aku xnak komen pasal tu sebab aku bukan ustazah...

Ermmm... Btw Lee Minho tu Allah yang cipta..

Then aku nak cakap, indahnye ciptaan tuhan.. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)


Kat sini ade info pasal die...




Lee Min-ho (Hangul: 이민호; Hanja: 李敏鎬, born June 22, 1987) is a South Korean actor who is best known for his leading roles in Boys Over Flowers (2009) as Gu Jun-pyo, the leader of a group of students known as F4, and action drama City Hunter.

As a young child, Lee Min-Ho hoped to become a football (soccer) player, but an injury in the 5th grade of elementary school ended those dreams. However, Lee Min-Ho still keeps up with football and mentions Nal-do Ho as his favorite player.

In the 2nd year of his high school career, Lee Min-Ho turned his attention to acting. By the time of Lee Min-Ho's senior year in high school he joined Starhaus Entertainment with the help of an acquaintance. After going through training, Min-ho started auditioning for roles and landed smaller roles in several television dramas. His major breakthough came with Min-ho landing the lead role in the KBS2 drama "Boys Over Flowers" as Ku Jun-pyo. The television series became immensely popular and regularly received ratings of over 30% in South Korea. Lee Min-Ho is currently majoring in Film & Art at Konkuk University.

In 2011 Lee Min-Ho starred in popular drama series "City Hunter." The drama was based off a Japanese manga by Tsukasa Hojo. His co-star in the drama was Park Min-Young. They knew each other for about for 5 years having previously worked together in the KBS2 2007 drama I am Sam. According to management agencies for Lee Min-Ho and Park Min-Young they developed feelings for each other while filming City Hunter. After the completion of "City Hunter" the couple dated more seriously and are now involved as couple

On April 6, 2012, Min-ho announced on his Facebook page that he would appear in a new drama called Faith (Hangul: 신의, Rom.: Shinui), which aired from August to October 2012 in Korea.

On March 29, 2013, Min-ho revealed that he will be returning to the small screen with a new drama titled "The Heirs"(tentative title).This will be aired in the autumn in Korea. His new project is gaining attention, because he is going to work with the top-notch writer of Secret Garden."And he will release his first album and also be meeting his fans through a 10-city tour in Asia, before starting to shoot his new drama.

In 2013 Lee Min-Ho will release a special album for his fans in May, 2013. With the release of Lee Min Ho’s special album, he will go on a live world tour concert series to 10 countries including Korea, Beijing, Taipei, Bangkok, Osaka, Tokyo, Malaysia, Shanghai, Myanmar and Hong Kong. The tour will last until July and each concert will be in the hybrid format of a talk show with live music. However, the purpose of this album is to thank to supportive fans. Lee Min Ho’s domestic and international fans have been asking for this album and Lee Min Ho put two years of time and effort into this album in return. Moreover, a part of the profit made from this album’s sales will be donated to charitable organizations helping people in need. Until now, Lee Min Ho prepared a song for every fan meeting he’s hosted but never released the song officially or performed elsewhere.

Jazzy Group proudly present that we will be bringing Lee Min-Ho to Malaysia, to hold his world live concert《Lee Min Ho Global Tour In Malaysia 2013》 at KWC Fashion Mall, 15th Floor Event Hall on the 29th June 2013, at 7.00 p.m. Tickets will be available starting 29 April 2013 (Monday) at 10a.m.

For zone VVIP only can be grab at Jazzy group office.

The ticket prices are listed as below:
- VVIP zone : Rm 683
- VIP zone : Rm 453
- A zone : Rm 283
- B zone : Rm 183
* Ticket price including RM3 processing fees

Come and join us at KWC Fashion Mall, 15th Floor Event Hall (as the venue sponsor) to enjoy his loveable and spectacular performances that will definitely melt your heart. On the other hand, you can do some shopping at KWC too, before the concert starts.

Stay tune always with Jazzy Group Facebook, Jazzy Group Twitter, official radio station One FM & Hot FM for their latest news update. Hurry, purchase your tickets now via Jazzy Group’s office or the ticketing agent, Ticket Charge.

For more information, please visit our website or contact enquiry hotline:
TicketCharge 03-9222 8811 / JazzyGroup 03-5622 1600
(www.ticketcharge.com.my) / (www.jazzygroup.com).

Korang tengok la harga tiket die...

Sangat mahal.. Rm683 kot...

Dengan duit tu macam2 aku boleh beli

Btw, aku harap jugak la.. Kot2 la aku boleh jumpe die suatu ari nanti...

Sukeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D

Kalau aku g jumpe die time aku da kawin agak2 suami aku marah x?

Hahahah.. 

SORYYYYYYYYY !!!!!!!!!!!!!!!!!

SORYYYY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ok, contoh kalau suami aku minat gile kat SNSD..

Ermmm..

Memang sah2 la aku jeles kan???

Ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...

Xpe la.. Mungkin aku akan lupakan Lee Minho untuk orang yang aku sayang...

Oppaaa...

Selamat tinggal oppa... ( Ceyyyy)

Tu je la kot aku nak update..

Just rase sedih sebab xdapat nak join event tu,,

Kalau dapat bergambar ngn die best jugak..

Tak pe la..

Back to normal life... He3..

Sila jangan ambik serius dengan entry ni eh???

Aku harap xde orang la yang jeles taw...

Tu saje dari saya... Kalau mood sampai, sy update lagi...

Xoxo A.. -Publish-



Ni muke seruis terbaru untuk Mei 2013.. He3 :p


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...