Friday, 16 November 2012

Cinta itu Magic~


Bismillahirohmanirohim =)

For sure, aku sangat2 geli bile cakap pasal cinta..

Kalau time sekolah dulu, paling pantang kalau orang lelaki anta mesej nak mengorat macam ni,

'Aen, saya suke awak, makan tak lalu, tido tak lena, mandi tak basah'

Euwwwww... That was so disgusting !!!

BUT WAITTTTTT !

Tu mase sekolah.. Sekarang dah tak lagi... Sebab aku semakin belajar soal cinta (Malu)

Ok manusia memang memerlukan cinta dalam hidup...

Budak2 takkan faham ape makne cinta...

Dah cukup ke ilmu aku pasal cinta?

Tak !

Sebenarnye aku baru rase, i means aku baru sedar yang cinta tu aneh...

Ermmm... Contohnya macam ni, penah tak korang jatuh cinta sebab pandang pertama? 

Macam mane rase die?

Wooow... Pelik kan rase die...

Rase macam caring je kat orang 2 and i saw his face everywhere... Hahaha

Yang penting orang tu memang tak taw hal tu... Kite suke die senyap2 je..

And bile kawan kite sebut name die, mule la berdebar2 kan?? Hahaha..

Tapi still ego tak nak mengaku...

Aku penah rase macam tu mase aku tingkatan dua..

Tapi mase tu aku terlampau mude untuk bercinta, so perasaan tu lebih kepada nak berkawan...

Tapi tak suke nak berjiwang..

But now, bile rase jatuh cinta untuk kali kedua, rase macam lagi feel.. Hahaha

Ok, at least aku dah faham why orang bercinta..

Sebab cinta tu sesuatu yang magic...

Tak mudah untuk kita cintakan orang sebab cinta sejati tu milik Allah...

Dia yang turunkan perasaan tu kat kita dan juga yang tarik balik...

So everythings happen is because of reason..

Aku pun tak dapat nak decribe perasaan tu sebab cinta tu mampu mengubah seseorang ke jalan yang baik dan mampu menghancurkan orang jugak..

So, hati2 dengan cinta..

Kalau kite keluar dengan lelaki lain, kite still akan teringatkan orang yang kita cinta and tak dapat nak bagi tumpuan penuh dekat lelaki yang kita tak cinta tu... 

And kalau kite keluar dengan orang yang kita cinta, sangat bahagia, sampai nak senyum setiap saat...

 Macam tu jugak lelaki...

Lelaki ngn perempuan ni lebih kurang je, yang beza kekuatan and fizikal...


Lagi 1, kalau hati kite da berpihak kepada seseorang,

I means bile kite betol2 cintakan boyfriend kite and boyfriend kite betol2 boleh jaga kita dari semua segi korang letak la mamat korea mane pon, ati korang still akan berpihak kepada cinta ati korang..

   
Tak nak...


Taknak jugak !


Taknak taknak lah !!!

-
-
-
-

Tu la Cinta...
Cinta is lyke magic to me ❤





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...